Happy lonesome Easter

2011-04-20 ♥ 20:44:02 | Kategori >> vardagliga betraktelser | KOMMENTARER (0)

Klockan är halv nio och treåringen är uppe än.
Med flit. För att vi kanske kanske kanske ska få lite sovmorgon i morn då det inte är nå dagis för snutten för det är pappa helg. Och den förlängde vi torsdag-måndag iochmed påskigheterna.
Känns super faktiskt att de får mer tid för varandra.
Men jag kommer väl dö av tristess här helt ensam. Barnet hos pappan, mamma i jämtland, brorsan i Thailand, mormor i Norge, Carro på jobbet.
Men jag ska passa på att typ träna kvällstid och gå o sola och sånt. Sånt som man bara kan göra fritt vilken tid man vill när man är barnledig. Fasen hatar det ordet. Barnledig, det låter som att tiden med barnet är jobb och plåga och nu är man äntligen fri. Så är det inte. Men jag hittar inte något bättre ord.
Aja. Nu sover pussungen i alla fall. I min säng eftersom vi ska vara utan varandra så länge, och eftersom det har blvit så på sistånde. Mysigt på ett sätt, omysigt på ett minst-tio-sparkar-i-ansiktet-per-natt-sätt.

Nu blir det müsli, yoghurt ocg TrueBlood.
Glad påsk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0