LCHF

2011-08-11 ♥ 12:16:12 | Kategori >> LCHF | KOMMENTARER (0)

Hoppsan, råkade visst glömma bloggen ett par månader. Men har ändå inte hänt så mycket. Har mest jobbat, natt. Och nu känner jag att nätterna börjar ta på mig, har varit otroligt trött i flera dagar nu. I dag har jag sovit på dagen, mellan 10-12 fast jag somnade elva igår kväll och sov till åtta. Konstigt det där.
Men hur som helst så blev jag otroligt peppad på jobbet, två stycken som jag jobbade med började med lchf, så jag hoppade på det jag med. Vi bakade till och med oopsiies på jobbet.
Så nu har jag väl hållt på nån vecka och jag känner redan att jag gått ner lite. Nått kilo skulle jag tro.

Recept på oopsies om ni skulle va intresserade:

3 ägg
85g philadelfia
lite salt.
nån form av frö (linfrö eller pumpafrö tex)

Dela av äggen till vitor och gulor
Blanda i philadelfian och saltet med gulorna.
Vispa vitorna hårt.
Vänd i gul-smeten i vitorna och klicka ut på plåt.
Strö på lite från.
150 grader i 30 minuter i ugnen.
Klart!

Låt helst svalna lite innan ni brer på smör för att de är otroligt mjuka medans de fortfarande är varma.
Enjoy!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0