leffebloggar

2011-02-15 ♥ 08:27:15 | Kategori >> funderar | KOMMENTARER (1)

Ofta ser man i bloggar föraktet för sk leffebloggar.
Å, visst nog fattar jag att det blir irriterande när komenterarena "ska vi lägga till varandra på bloglovin" eller "fin blogg, läs min!" kommer från helt ointressanta bloggar.
Men som tex jag, jag är ganska medveten om att jag har en extremt leffig blogg. Den kunde väl bli någolunda bättre om jag engagerade mig. Tex la in bilder. Och la ner tid på genomtänkta inlägg.
Men, jag orkar liksom inte och jag vet ju att priset jag betalar är typ inga läsare.
Men mest skriver jag för mig, faktiskt, visst vill jag gärna att folk läser men jag vet ju att jag inte lägger ut så mycket som ligger i människors allmänintresse.
Men jag länkar ändå alltid till mig blogg när jag kommenterar. För att jag tycker att det kan vara trevligt för den som får en kommentar att ha en möjlighet att se vad det var för slags person som lämnade den.
Det gör det jag säger verkligare.
Dessutom är det ganska terapeutiskt för mig att skriva i bloggen, det är inte samma sak som att skriva dagbok för att även om ingen läser så är vetskapen om att det jag tänker tycker och vill finns där ute, om någon skulle vilja eller snarare råka ta del av det. Det är det som är rensande för mig.



Kommentarer
Postat av: BAMBI - föräldraledig i Thailand

SV: Nej, vi har faktiskt inte sett en endaste olycka...

2011-02-18 @ 08:03:07
URL: http://www.alltforforaldrar.se/bambi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0