så jävla pedagogisk, not

2011-02-24 ♥ 13:05:49 | Kategori >> funderar | KOMMENTARER (1)

jag är kanske inte världbäst på att argumentera. Jag tappar ganska lätt tålamodet och är ofta nära till att sjunka till personliga påhopp och lite härskarteknik, tex "men lilla du du måste väl förstå att"
Och det vill jag absolut inte, dels för att jag vill inte kränka människor, hur udda åsikter de än har. Dels för att jag känner att jag inte bygger mina argument på solid grund. Det är väldigt lätt att tappa förtroende för någon som lägger in personliga påhopp i en debatt. Nej fakta och förklarning är bäst.
Men jag är inte så jävla pedagogisk heller. Är dåligt som fan på att förklara vad jag menar och blir skitsur när man inte fattar vad jag menar direkt. Löser oftast det med att säga exakt samma sak igen, fast lite högre, lite hårdare, och gärna peka också.
Like a friggin jackass.

Men, nu har jag insett, internet är fan bäst, jag behöver inte ens argumentera. Jag "gillar" och delar på facebook, länkar intressanta blogginlägg, kommenterar och hänvisar till vad andra formulerat så mycket bättre än mig.
Idag har jag suttit vid facebook och donat hela dagen tammesjutton.
Jag har blivit facebookaktivist.... gulp..



Kommentarer
Postat av: Laks

Internet är väldigt bra. Man kan se vad andra har att säga, och kan bara sprida det vidare om man inte själv känner att man vill/kan formulera sig. Bra!

2011-02-24 @ 13:45:00
URL: http://laks.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0