sociala spelet

2011-02-09 ♥ 09:13:54 | Kategori >> funderar | KOMMENTARER (0)

Fortfarande lite kris i livet, men jag funkar nu som vanligt för det mesta så kör på lite blogging :)

Pluggar för tillfället statsvetenskap på distans, 100% på internet.
Så seminarierna är med webcam och headset. Så jäkla pinigt!
Känner mig inte alls hemma på den arenan och kommer av mig så mycket när jag inte vet riktigt de sociala koderna.

Så är jag även i vanliga livet, ska jag in i någon ny miljö vill jag gärna veta av andra exakt vad man ska göra. Typ vart ska man hänga jackan, ska man hälsa på alla, ska man göra si  och så?
Annars hamnar jag som i något socialt koma där jag är så rädd att göra fel så jag gör ingenting alls istället.
Vilket gör att folk ibland får fel upfattning om mig.
När jag var yngre var det väl att de tyckte jag var bitchig och att jag trodde att jag var nått. Vet inte hur många jag lärt känna som sagt att "jag trodde du va så jäkla bitchig men du är ju verkligen supergo och snäll"

Nu för tiden har jag släppt lite på paniken runt i kring, jag tänker att det gör inte så mycket om jag inte säger något, folk bryr sig inte eller förstår att jag är blyg.
Men så fick jag höra att mina fd svärföräldrar tyckte att det var så bra att jag och exet separerade eftersom jag var så konstig, de tyckte att eftersom jag aldrig tex tog mat direkt ur kylen själv och sånt, fast de sagt att jag skulle känna mig som hemma, så ville jag nog bara bli uppassad på.

Så tänk på det när ni träffar folk som ni inte riktigt förstår sig på, det kan mycket väl bara vara osäkerhet eller blyghet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0