Tomatsoppa

2011-02-23 ♥ 08:10:33 | Kategori >> LCHF | KOMMENTARER (0)

Blev en skitgod tomatsoppa till frukost dag.
400g passerade tomater
4dl vatten
2dl vispgrädde (jag hade tre)
1 pressad vitlök
lite olivolja
1 tsk Cayenne peppar
Basilika (jag hade ingen hemma så min är minus)
2,5 buljongtärningar (det är 26g kolhydrater/100g så jag använde bara en)
ca 1dl riven ost (för det va allt ja hade, hade jag ägt mer hade ja nog pyttsat i dubbla utan att det hade blivit för mycket.


Do like this:
Pressa ner vitlöken i olivoljan direkt i katrullen och bryn på.

I med passerade tomater, i med vatten. Koka upp

I med kryddorna och buljongen. Låt buljongen smälta

I med grädden

I med osten, rör lite, sänk plattan och koka lite tillm, nån minut bara.

Ät och njut.


Själv tog jag en tugga men det var lite för varmt så då fick ni receptet så länge...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0