verkligen inte årets mest omhändertagande mamma

2011-03-22 ♥ 13:43:33 | Kategori >> vardagliga betraktelser | KOMMENTARER (0)

Igår blev pojken hemringd från dagis med 40graders feber. Blä. Han har varit kokhet. fått i han ett par alvedon men det är inte lätt inte. så man får välja lite när man ska kämpa upp dem i han.
Natten va också jobbig. Somnade inne hos mig vid nio. Kom upp vid elva igen.
Somnade om vid tolv. Vaknade halv fyra, fick en alvedon och drack vatten. Vägrade gå in o lägga sig med mig utan han skulle minsann sitta i soffan, så där låg han till halv sex innan han kom in till mig och så sov vi till kvart i nio.
Vilket ju va skönt. Att han inte tyckte de va morong halv sex efter den där skitnatten.
Idag är febern inte lika hög (tror jag, har ingen temp) men då orkar han gnälla och det är fan värre det.
sa jag blä eller? uuuuuh.

Jag tycker synd om honom som är dålig det gör jag, såklart. Men jag tycker mycket mer synd om mig själv. Dålig mamma va? Inte alls en sån mamma som mår bra av att få vara ömmande och omhändertagande. Jag tar ju hand om honom och vi myser och gosar på hans villkor. But i hate it. Sitta fastklistrad vid ungen en hal dag och natt och en dag till, det tar fan kål på mig. Jag vill mycket hellre ut o springa.

Så de va dagens mamma confession haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0